Śląskie Wędrówki

W poprzednim wpisie odwiedziłem województwo opolskie zdobywając przy tym pierwszy szczyt do Korony Gór Polski – Biskupią Kopę. Pora iść za ciosem, ku kolejnym podbojom. Podczas „Śląskich Wędrówek”, zdobędziemy dwa kolejne szczyty do KGP oraz odwiedzimy niektóre zakamarki Górnego Śląska. Niektóre, ponieważ na misję przeznaczyłem zaledwie kilka dni a Śląsk obfituje w ciekawych zakamarkach. Pora na rozkład jazdy… Spis Treści: […]

Opolskie z górami w tle

Korona Gór Polskich W 2021 roku postanowiłem zapisać się do Klubu Zdobywców Korony Gór Polskich. Zdając sobie sprawę, że zdobycie Korony Ziemi jest poza moim zasięgiem a zdobycie Korony Europy również będzie problematyczne, postanowiłem poszukać bardziej przyziemnego celu. W ten sposób natknąłem się na termin Korona Gór Polskich. W jej skład wchodzą najwyższe szczyty wszystkich 28 pasm górskich w Polsce. […]

U Pana Boga na Podlasiu

Jeżeli czeka Cię weekend na Podlasiu ale nie masz pomysłu na zwiedzanie, z pomocą przychodzi seria filmów „U Pana Boga…”. Dla tych, którzy filmów nie znają w skrócie napiszę, że jest to polska seria filmów fabularnych z gatunku komedii. Film opowiada o losach małego miasteczka (Królowy Most) na Podlasiu, poznajemy w nim wątki związane z komisariatem policji, urzędem burmistrza czy […]

Łotwa – Ryga: w weekend, w dzień lub dwa dni.

Wyjazd do Łotwy wypadł w nam bardzo przypadkowo. Siedząc na kanapie jednego leniwego popołudnia, przeglądaliśmy oferty biletów na weekendowy city-break. To właśnie atrakcyjność połączenia do Rygi zadecydowała o tym, że zdecydowaliśmy się na ten kierunek. Ale zanim zarezerwowaliśmy lot, sprawdziliśmy czy noclegi nie będą horrendalnie wysokie – nie były. Standardowo zapraszam na film, który bazuje na poniższym artykule (Film będzie […]

Karkonoszy ciąg dalszy – Szklarska Poręba

Wypad do Szklarskiej Poręby stanowi kontynuację eksploracji Karkonoszy. Poprzedni wpis, który możecie przeczytać po TYM LINKIEM, dotyczył Karpacza oraz jego okolicznych szlaków. W niniejszym wpisie oprócz zwiedzania, wyżej wspomnianej Szklarskiej Poręby, również zwiedzimy okoliczne szklaki, wodospady oraz zamki (zamek). Podobnie jak w Karpaczu, moim wiernym towarzyszem była mapa, do której pieczątki zbierało mi się znacznie ciekawiej, ponieważ z tych okolic […]

Karpacz, czyli polska stolica Karkonoszy

Większość osób na hasło „Polskie Góry”, oczyma wyobraźni widzi Zakopane oraz Tatry. Moim zdaniem o wiele ciekawszym rozwiązaniem (o ile nie zależy nam na najwyższych szczytach) jest zdobywanie Karkonoszy, wraz z miejscem wypadowym w Karpaczu lub Szklarskiej Porębie. Będąc młodszym wpadłem w posiadanie tajemniczej mapy Karkonoszy z miejscem na pieczątki. Ponieważ trochę pieczątek mi brakowało to w 2019 r. na […]

Od Kopernika do Piernika – Toruń

Ostatnim punktem Naszej podróży na trasie Berlin-Poznań-… jest Toruń. W Toruniu miałem okazję być już wcześniej służbowo, jednakże ze względu na brak czasu, nie miałem możliwości pozwiedzać. Podczas wspólnego wyjazdu poświęciliśmy na Toruń 3 dni. Przyjechaliśmy późnym popołudniem gdy opłaty za parking w centrum Torunia się kończyły, więc opłaciłem godzinę, zrobiliśmy małe zakupy przy okazji krótkiego, wieczornego spaceru i poszliśmy […]

Poznaj Poznań

Wyjazd do Poznania był naszym drugim przystankiem w tygodniowej podróży. Wcześniej byliśmy dwa dni w Berlinie i Poczdamie o czym możecie przeczytać TUTAJ. W Poznaniu postanowiliśmy spędzić dwa dni a w zasadzie zaledwie dobę. Poznań zawsze był w kręgu zainteresowań ze względu na Lecha. Ale żebyśmy się dobrze zrozumieli, mam na myśli Kolejorza, zieloną Lechendę oraz Lecha od Czecha i […]

Czy Berlin to dobry pomysł na pierwszą podroż?

Podróż do Berlina, jest pierwszą wyprawą (a konkretniej jej częścią), z której przywiozłem jakiś materiał wideo. Słowo jakiś jest tutaj kluczowe ponieważ, „ogrom zebranego materiału” okazał się znikomy gdy usiadłem do jego montowania. Jednakże nawet z tak ubogiego materiału udało się skleić Minutę w Berlinie, do której obejrzenia zachęcam Cię zanim przejdziemy do tematu. Wideo pozwoli Ci wyobrazić sobie o […]

Moja Pierwsza Podróż

Przez „Moja pierwsza podróż” rozumiem pierwszą samodzielnie zaplanowaną i zorganizowaną podróż kilkudniową. Nie zaliczam pojedynczych jednodniowych wycieczek. A może nad morze? Pierwszą samodzielnie zaplanowaną podróżą był weekendowy wypad wraz z dziewczyną nad morze w maju. A konkretnie do Międzyzdrojów. Ponieważ w tamtym czasie pracowałem i mieszkałem w województwie lubuskim, do Międzyzdrojów był zaledwie rzut beretem. Międzyzdroje chętnie odwiedzam i miło […]